Partner for Solutions

Near Market

Near Customer

Provider of Choice

In de Media

Interview Harold Linssen

Publicatie in het Nieuwsblad Transport - december 2014

AD Wereldhaven

Artikel in het AD Wereldhaven van 8 november 2014 over het verblijf Oasis of the Seas bij Keppel Verolme.

 

TV rijnmond aan boord van de Oasis of the Seas

Verslaggeefster Marlies Harting van TV Rijnmond te gast aan boord van het cruiseschip Oasis of the Seas http://youtu.be/_hzAUHsUMe0

Een blik in het droogdok

2 oktober 2014, TV/Radio Rijnmond in gesprek met Harold Linssen, Managing Director Keppel Verolme
http://www.rijnmond.nl/nieuws/02-10-2014/oasis-droogdok-keppel-verolme

Grootste cruiseschip ter wereld in Rotterdam

Uitzending NOS journaal - 30 september 2014

http://nos.nl/l/704401

,
Grootste cruiseschip ter wereld arriveert in Rotterdam

Vanmorgen 30 september is om 2 uur ’s nachts de Oasis of the Seas voor de eerste maal aan de Wilhelminakade van Cruiseport Rotterdam gearriveerd. Het schip van Royal Caribbean is verreweg het grootste cruiseschip ter wereld. Het is in Rotterdam om 5400 passagiers en 1500 bemanningsleden af te zetten en 1.000 werklieden aan boord te nemen. Daarna gaat het  voor een dokbeurt naar Keppel Verolme in de Botlek. 14 oktober vertrekt het schip weer naar Southampton.

Het Havenbedrijf is blij met de komst van de Oasis of the Seas. “De Oasis of the Seas is één van de iconen van de internationale scheepvaart. De aankomst bevestigt de vooraanstaande positie van Rotterdam in de maritieme wereld en betekent tevens een extra stimulans voor de verdere ontwikkeling van de Rotterdamse cruisehaven. Dat vinden we belangrijk als Havenbedrijf. De cruisemarkt is een groeimarkt. Rotterdam wordt als stad steeds aantrekkelijker voor toeristen en moet daarvan volop kunnen profiteren. De verdere ontwikkeling van cruiseport Rotterdam is niet alleen goed voor de haven maar ook voor de economie van de stad”, aldus Ronald Paul, COO Havenbedrijf Rotterdam en voorzitter Cruiseport Rotterdam.

Keppel Verolme
Keppel Verolme is een belangrijke speler in de toonaangevende Rotterdamse maritieme industrie en gespecialiseerd in het onderhouden en verbouwen van schepen en drijvende offshore units zoals boorplatformen, kraanschepen, pijpenleggers en olie productie platformen. De werf heeft een scala aan complexe verbouwingen op haar naam staan.

Harold Linssen, managing-director van Keppel Verolme, zegt: ”Wij zijn zeer verheugd dat Royal Caribbean onze werf heeft gekozen voor het onderhoud van de ‘Oasis of the Seas’. Dit is een voortzetting van ons sterk partnerschap met Royal Caribbean, sinds de succesvolle oplevering van een eerder project, de ‘Enchantment of the Seas’. “Met onze uitstekende reputatie in onderhoud, modificatie en conversie aan diepwater schepen en offshore platformen, hebben wij eveneens het doel om ons maritieme portfolio uit te breiden, waaronder cruiseschepen.”  Het 405 meter lange mammoetdok Keppel Verolme is geschikt voor de grootste schepen ter wereld zoals de Oasis of the Seas.  Het cruiseschip krijgt in dit droogdok een onderhoudsbeurt. Onder andere wordt de romp onder de waterlijn geïnspecteerd en voorzien van een verflaag en zal via de bodem van het schip één van de motoren worden omgewisseld.

Royal Caribbean Cruise Ltd
Royal Caribbean is na Carnival Corporation (met o.a. Holland-Amerika Lijn en Cunard) de grootste cruiserederij ter wereld. Het heeft een hoofdzetel in Miami, Florida, en werd in 1968 opgericht. De schepen van Royal Caribbean zijn herkenbaar aan de naam. Alle scheepsnamens eindigen op ‘of the Seas’.De dokbeurt in Rotterdam gebruikt de cruiserederij om onder andere nieuwe vloerbedekking door het gehele schip aan te leggen.

Cruise Port Rotterdam

De aankomst van de Oasis of the Seas is volgens Mai Elmar – directeur van de Cruiseport Rotterdam - een opmaat voor een bloeiende Rotterdamse cruiseperiode. “De terminal heeft onlangs een nieuwe passagiersbrug gekregen. De brug kan maximaal 13 meter boven de kade reiken en heeft een lengte van 35 meter. Na 14 oktober zal de tweede fase van de verbouwing van de cruise terminal starten. Er  komt onder andere een nieuwe voorgevel en de bezoekersregistratie wordt volledig gemoderniseerd.” Dit jaar arriveren er 30 passagiersschepen aan de kade van Cruiseport Rotterdam. Mai Elmar verwacht in 2015 40 aankomsten en voor 2016 zo’n 60 schepen. De AIDA Prima zal dan tijdens het seizoen wekelijks Rotterdam aandoen en de nieuwe  ms Koningsdam krijgt dan - net als alle Holland-Amerika Lijn schepen – Rotterdam als thuishaven.”

Logistiek

Oasis of the Seas arriveerde vanmorgen om 2 uur voor de Wilhelminakade. Dat bood de mogelijkheid om tussen 05.30 en 09.00 uur 5400 passagiers en 1500 bemanningsleden van boord te laten gaan. Dat gebeurde voornamelijk met bussen en auto’s. Om de ochtendspits zo veel mogelijk te ontlasten is de Rijnhavenbrug speciaal voor deze operatie opengesteld voor  autoverkeer. Omstreeks 10.15 uur wordt de Oasis of the Seas verhaald naar Keppel Verolme. De verwachting luidt dat het schip in de middag pas in de Botlek ligt. Om het schip makkelijker te laten manoeuvreren is de afgelopen maanden met drie baggerschepen gebaggerd om de Doorn, de onderwaterdam bij de entree van de Botlek, af te graven tot - 12 meter. Deze dam stond toch al op de nominatie afgegraven te worden om de nautische bereikbaarheid van het Botlekgebied te verbeteren.

Keppel Verolme geeft grootste cruiseschip ter wereld dokbeurt

Publicatie in de Havenkrant - nr. 23

Innovative Solutions

Publication in Maritime by Holland - edition August 2014

Ensco 121 aan de Keppel Verolme werf

Publicatie op NRC nl op 3 juni 2014

Op de werf van Keppel Verolme in de Botlek, Rotterdam, is dezer dagen de laatste hand gelegd aan de Ensco 121, een van de meest geavanceerde boorplatforms in de Noordzee. Het is gebouwd in Singapore in opdracht van het Amerikaanse Ensco dat met een vloot aan platforms over de hele wereld op zee naar olie- en gas boort.

Compleet artikel verkrijgbaar op http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2014/juni/03/zelfs-aan-het-kleinste-ga...

Verduurzaming in stappen

Artikel in Boegbeeld, mei 2014

Pagina's